Steeds meer koppelen bedrijven hun CRM-systeem met allerlei verschillende tools die ze gebruiken. Denken we hierbij aan een mailplatform, website, sales & marketingsoftware, offertetool... De integratie van deze tools lijkt een evidentie, maar het kan nog efficiënter.
CRM en cloudtelefonie, een onafscheidelijk duo
Elk bedrijf heeft een telefooncentrale, al dan niet in de cloud. Maak je nog steeds gebruik van de traditionele manier? Denk dan eens na over de voordelen van een cloudcentrale. Naast het voeren van gesprekken is het ook mogelijk om videocalls, groepschats, sms-berichten en nog veel meer extra uit te voeren, zowel intern als extern.
Koppel je cloud telefooncentrale aan je CRM- of ERP-pakket en je brengt meteen 2 van je belangrijkste systemen met elkaar in contact. Want hoe komen mensen het meest in contact met elkaar en waar wordt deze informatie bijgehouden en up-to-date gehouden? Je CRM-pakket en je bedrijfstelefonie zijn duidelijk onafscheidelijk.
Voordelen integratie
- Krijg meteen alle beschikbare informatie van de klant.
- Data is key! Hou alles up-to-date terwijl je klant aan de lijn is.
- Optimaliseer de administratieve taken.
- Geen handmatige invoer van telefoonnummers.
- Gestroomlijnde interne workflow.
Nog niet overtuigd?
Vergemakkelijk de dagelijkse werking van je medewerkers en collega's door hen de tools te geven en die op de juiste manier met elkaar in verbinding te stellen. Meestal hebben bedrijven wel alle tools ter beschikking, maar al snel komt er commentaar dat er met te veel verschillende programma's gewerkt wordt. Telefonie en CRM zijn de basis van alles, koppel de juiste tools met elkaar. Waar begin jij mee?