De zorgsector digitaliseert en steeds meer zorgcentra springen mee op de kar van deze digitalisering. Wie nu achterop blijft, zal zich onderscheiden van de andere centra, in minder goede zin.
Verschillende technologieën
Zowel de patiënt/bewoner als het personeel moet natuurlijk centraal blijven staan. Tijdens de ontwikkelingsfase is gebruiksvriendelijkheid belangrijk, zodat zowel het zorgpersoneel als de patiënt de nieuwe technologie gelijk in gebruik kunnen nemen.
Doelgroep is aan het veranderen
Er komt een generatie aan die meer gaat verwachten van een zorgcentrum. De huidige bewoners hebben praktisch nooit gewerkt met digitale middelen en de moderne communicatietechnologieën. Het voorbije jaar deden deze zaken steeds meer hun intrede en de huidige systemen kunnen het nog aan. Het gevaar zit hem echter in de aankomende generatie. Zij zijn dag in dag uit bereikbaar en staan steeds in contact met de buitewereld via verschillende kanalen. Dat gaan ze zo willen houden tot op hun oude dag. Als zorginstelling bereidt je je beter voor op de komst van deze bewoners, want actie ondernemen als ze er effectief zijn dan is het al te laat.
Goede Wi-Fi, altijd en overal
Zowel telefonisch als online moet iedereen binnen de zorginstelling bereikbaar zijn. Het netwerk moet steeds optimaal werken en niet onderbroken worden bij verplaatsingen.
Sterke beveiliging een must!
Organisaties zijn steeds meer vatbaar voor aanvallen van buitenaf. Patiëntgegevens beschermen is dan ook noodzakelijk en prioritair voor zorginstellingen. Draag zorg voor uw gegevens en die van uw patiënten.
Familiaal contact
De patiënten zijn het gewoon om, met de moderne technologie, steeds in contact te kunnen staan met hun familie en vrienden. Voldoende bandbreedte, om alle activiteit te kunnen uitvoeren, vormt de basis van een goede relatie. Wij hebben al heel wat zorginstellingen geholpen met een nieuw netwerk, beveiliging, telefonie... en willen onze kennis en kwaliteit verder verdelen in de markt.